Zastanawiałaś się kiedyś jak to zrobić, aby umieścić na Instagramie więcej niż jeden link. Masz przecież stronę internetową, na którą chcesz zaprosić odbiorców, masz sklep, newsletter i inne miejsca. Jeden link to zdecydowanie za mało w tej sytuacji. Jak sobie z tym poradzić?
Bio na INSTAGRAMIE – Z CZEGO SIĘ SKŁADA?
Zanim przejdziemy do rozwiązania tego problemu, pozwól, że opowiem Ci kilka słów o Twojej wizytówce na Instagramie, czyli potocznie zwanym BIO. To taki krótki opis, w którym opowiadasz o swoich profilu. Tutaj pokazujesz się z jak najlepszej strony, aby zachęcić odbiorców, aby zostali z Tobą dłużej.
Zanim stworzysz swoje bio, musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:
- Jaką markę chcesz tworzyć – czym będziesz przyciągać odbiorców?
- Jaki będzie Twój styl komunikacji – luźny, formalny, zdystansowany?
- Do jakich odbiorców chcesz dotrzeć?
- Jaki masz plan na publikację treści? Jakie formaty chcesz tworzyć – rolki, posty, zdjęcia, grafiki? A może cykle postów?
- Jaki będzie Twój styl graficzny? W jakiej kolorystyce będziesz tworzyć swoje konto? Co będzie Twoim wyróżnikiem?
Najważniejsza zasada, o której musisz pamiętać to: Twoje bio powinno jasno precyzować, czym się zajmujesz i jakie problemy rozwiązujesz.
Gdy masz już swoje idealne bio, czas na kolejny jego element, czyli aktywny link. To miejsce, w które będziesz odsyłać swoich odbiorców. Na Instagramie dostępny jest jeden aktywny link, który można zamieścić w BIO. Dobrą praktyką jest dodawanie w BIO, przed linkiem, specjalnego wezwania do działania, które zachęci odbiorców, do wykonania konkretnego działania, np. przejścia na stronę – Kupuj produkty; Czytaj ostatni wpis; Sprawdź agendę konferencji.
No dobrze, ale chcesz mieć więcej niż jeden aktywny link, jak to zrobić?
TWORZENIE PROSTYCH STRON W CANVIE
Tutaj możesz skorzystać z narzędzi, które tworzą tzw. drzewko linków – jest to po prostu mini strona internetowa, na której umieszczasz tekst i przyciski, które przekierują odbiorcę w konkretne miejsce. Gdzie możesz stworzyć taką stronę? Wśród najpopularniejszych narzędzi do tworzenia drzewka linków warto wymienić:
a) Milkshake
b) Linktree
c) WordPress
d) Canva
Ja oczywiście najbardziej polecam Wam Canvę 🙂 Argumentów za mam tutaj kilka: przede wszystkim mamy mnóstwo gotowych szablonów, dzięki którym zrobimy stronę dosłownie w 10 minut.
Po drugie – jeśli nie chcemy korzystać z szablonu to możemy stworzyć własny projekt, korzystając z elementów Canvy. Dzięki temu nasza strona może być dopasowana wizualnie do pozostałych naszych grafik.
Po trzecie – nie musisz za nic płacić. Drzewko linków przygotujesz w bezpłatnej wersji Canvy. I również w bezpłatnej wersji możesz ją opublikować.
Myślę, że już Cię przekonałam 🙂 Zanim pokażę Ci jak krok po kroku przygotować taką stronę, pokażę Ci jeszcze jak zamieścić aktywny link w bio.
Jak zmienić link w BIO?
- Wejdź na swój profil na Instagramie.
- Kliknij „Edytuj” i w polu „Witryna internetowa” wstaw odpowiedni link.
- Kliknij „Gotowe” – od teraz możesz odsyłać do najnowszej treści.
tutorial drzewko linków w canvie
No dobrze, mamy za sobą trochę teorii i kilka argumentów za Canvą. Pozwól, że teraz pokażę Ci jak to działa. Przygotowałam tutorial, w którym krok po kroku przeprowadzę Cię przez ten proces:
Twoja strona w canvie
Wiesz już jak zrobić swoją stronę – Drzewko linków w Canvie. Nabrałaś ochoty na coś więcej? Świetnie, bo w Canvie możesz zrobić też inne rodzaje stron: landing page, portfolio, wizytówkę, stronę zapraszająca na wydarzenie, edukacyjną itp.
Jeśli czujesz, że potrzebujesz tego rozwiązania to zapraszam Cię na mój kurs Zaprojektuj stronę internetową w Canvie.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
a) małych przedsiębiorców, którzy nie mają dużych budżetów na marketing,
b) freelencerów, którzy potrzebują portfolio, nie mają gdzie pokazywać swoich prac, oferować usług,
c) Social media managerów, którzy chcą wyróżnić się wśród innych nie tracąc przy tym dużo czasu.
d) i wielu innych osób, które chcą mieć własną stronę internetową
JAK WYGLĄDA SZKOLENIE?
Szkolenie ma formę wideo. Opowiadam w nim o całym procesie projektowania oraz pokazuję tutoriale, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez cały proces. Tutoriale zawierają również mój komentarz audio.
W kursie znajdziesz lekcje o:
- przygotowaniu do projektowani stron,
- tworzeniu stron na bazie szablonu,
- tworzeniu stron bez szablonu,
- publikowaniu strony.
Czas trwania szkolenia to 2h 40 min. Po zakupie otrzymujesz dostęp do dedykowanej platformy edukacyjnej, na której znajdują się nagrania. Kurs nie jest limitowany czasowo, możesz korzystać z niego w dowolnym momencie.
-
Zaprojektuj stronę internetową w Canva247,00 zł
Komunikacja w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie, jest niewątpliwie kluczem do sukcesu dla wielu firm i twórców. Angeliko, twoje wyjaśnienia, jak dodawać więcej linków w bio na Instagramie za pomocą Canvy jest niezwykle wartościowe i proste do zrozumienia. Chciałabym dodać pewną sugestię dla tych, którzy chcieliby dodatkowo połączyć swoją stronę “drzewka linków” z estetyką swojego wnętrza. Ci, którzy prowadzą profile związane z wnętrzami lub aranżacją przestrzeni, mogliby dodać zdjęcia swojego salonu, jadalni czy nawet narożnika z ulubionym krzesłem i lampą. Przykładowo, jeśli twoja marka skupia się na stylu skandynawskim, tło Twojego “drzewka linków” mogłoby przedstawiać biurko w jasnych kolorach, z minimalistycznym oświetleniem i subtelnie wyeksponowaną rośliną. Dzięki temu, odbiorcy od razu zrozumieją, jaki jest styl brandu, nawet zanim klikną w którykolwiek link. Integracja estetyki wnętrza ze stroną linków pozwoli na spójność wizerunku oraz pomoże w budowaniu marki w mediach społecznościowych. Może to być świetny sposób, aby pokazać swoje najnowsze projekty lub ulubione produkty do wnętrz. W końcu, pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego warto zadbać, by było ono nie tylko profesjonalne, ale i przyjemne dla oka.