Prowadzisz swoje kontro na Instagramie już od jakiegoś czasu? A może dopiero zaczynasz. Tak, czy inaczej, w końcu natrafisz na ten sam problem: brakiem pomysłu na treści. Dlatego jeśli, czy chcesz zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż na swoim profilu na Instagramie i zastanawiasz się, jakie rodzaje treści powinieneś udostępniać to zostań do końcaW tym wpisie chcę podzielić się z Tobą pomysłami na treści, które można udostępniać na Instagramie, aby zwiększyć sprzedaż i zwiększyć zaangażowanie.
7 pomysłów na angażujące posty na Instagramie
No dobrze, weź kubek ulubionej herbaty i zapraszam do lekturyMoże przyda Ci się również kartka i długopis, to tak na wypadek, gdyby do głowy zaczęły przychodzić Ci pomysły na nowe treści
Treści dające wartość
To pierwszy rodzaj treści, który moim zdaniem jest podstawą. Twoi obserwujący przychodzą do Ciebie po coś, chcą się czegoś dowiedzieć, chcą zmiany. I ty możesz im ją dać. Dziel się swoją wiedzą, umiejętnościami, pokazuj swój sposób myślenia, inne spojrzenie na jakiś temat. Bądź przy tym naturalna, nie udawaj. Obserwujący wyczują, jeśli Twoje poglądy nie będą tożsame z Twoim codziennym życiem.
Treści budujące autorytet
Następnym rodzajem, który polecam są treść, za pomocą których budujesz swój autorytet, pokazujesz, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. I nie musisz mieć tutaj papierka na potwierdzenie swojej wiedzy. Twoje doświadczenie jest tutaj równie cenne. Pokazuj to, że inni cenią Twoją wiedzę lub doświadczenie. Informuj o podcastach, w których byłaś gościem lub artykuły, w których można znaleźć wywiady z Tobą.
Idealnie byłoby, gdybyś pokazał, w jaki sposób Twoja metoda lub jak Twoja marka pomogła innym ludziom. Dlatego jeśli masz taką możliwość, pokaż opinie innych osób o Twoich usługach. Pokaż efekt, który pomagasz osiągnąć.
Treści, którymi dasz się poznać
Następnym rodzajem treści jest dzielenie się swoimi przekonaniami, opiniami. Dać sie poznać, pokaż jaką jesteś osobą, jakie wartości wyznajesz. Nie wszyscy będą Cię lubić, nie wszyscy będą odbiorcami Twoich treści, ale osoby, które Cię polubią będą tworzyć Twoją zaangażowaną społeczność, będą oglądać Twoje treści i polecać je innym.
Opinie o Tobie
Następną rzeczą, którą możesz zrobić, jest opowiadanie historii klientów lub dzielenie się ich opiniami. Możesz podkreślić, w jaki sposób pomogłaś jednemu ze swoich klientów, a może, jeśli jeszcze ich nie masz, możesz opowiedzieć historię o tym, jak osiągnęłaś określony rezultat i podzielić się własnym doświadczeniem.
Pokaż co oferujesz
Następny rodzaj treści jest prezentacja Twojej oferty, Twojej metody lub idei, którą chcesz przekazać. Nie ma tutaj znaczenia, czy jest to produkt płatny, czy misja, którą chcesz szerzyć. Pokaż jak coś działa, jakie problem rozwiązuje, jakie daje efekty. Możesz to zrobić, udostępniając szczegółowe informacje o swojej ofercie i podkreślając, w jaki sposób odbiorcy mogą wykorzystać Twoją ofertę lub usługę do ich problemu.
zZa kulis
Pokaż jak wyglądają kulisy Twojej działalności. Jak powstają Twoje produkty albo jak pracujesz, spędzasz czas wolny. Następnie chcemy tworzyć treści związane ze stylem życia. Tego typu treści budują więź z obserwującymi, pokazują, że jesteś ,,normalną” osobą, przeżywającą wzloty upadki, a Twój biznes to nie pasmo samych sukcesów.
Pytania
Pytania pokazują, że liczysz się ze zdaniem Twoich odbiorców, dbasz o nich i jesteś zainteresowana ich opinią. Możesz zapytać ich o coś, aby wzbudzić zaangażowanie i rozpocząć z nimi rozmowę. Możesz zapytać np. o to, który post chcą jako pierwszy, czy też którą sukienkę masz kupić.
Po więcej treści związanych z Instagramem zapraszam Cię na mój profil. Jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało, odpowiadam na każdą wiadomość.